Polityka sprzedaży na odległość

Definicje

 

  1. Sprzedawca – DOREL POLSKA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Sosnowcu 41-208), ul. Inwestycyjna 14, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Katowicach Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000407210, posiadającą numer NIP 634-28-03-231, Regon: 242806684
  2. Wykonawcą usługi sprzedaży jest sklep Maxi-Cosi:

Maxi-Cosi Katowice                                                 Maxi-Cosi Poznań

Galeria Katowicka                                                     ul. Obornicka 287

ul. 3-Maja 30                                                             60-691 Poznań

40-097 Katowice                                                       tel.: 61 847 33 89         

tel.: 32 254 10 46                                         email:PL-StorePoznan@dorel.eu
 email: PL-StoreKatowice@dorel.eu
 

Zwane dalej: Wykonawcą

 

  • sposób porozumiewania się z Klientem: telefonicznie lub mailowo
  • adres, pod którym Klient może składać reklamacje - adres siedziby głównej Sprzedawcy - Dorel Polska lub adres siedziby Wykonawcy usługi.
  1. Klient – osoba, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która nabywa towar;
  2. Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży;
  3. Konsument - osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  4. Dzień roboczy - dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
  5. Rozporządzenie RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej jako: „RODO”;
  6. Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej ("osobie, której dane dotyczą"); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;
  7. Przetwarzanie - operacja lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, takie jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.

 

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Z uwagi na to, że Sprzedawca nie prowadzi sklepu internetowego a jedynie realizuje zamówienia składane przez Klientów drogą wiadomości elektronicznych określone zostają zasady prowadzenia takiej sprzedaży.
  2. Sprzedawca informuje Klienta o cenie produktu, którym jest on zainteresowany w odpowiedzi na jego zapytanie i jednocześnie Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany towarów oraz cen towarów. Uprawnienie to nie ma wpływu na ceny towarów w zamówieniach złożonych przez Klienta i potwierdzonych przez Sprzedawcę przed datą wejścia w życie zmiany ceny.
  3. Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT oraz nie zawierają kosztów przesyłki.
  4. Wykonawca nie przyjmuje żadnych przesyłek wysłanych na jego koszt, bez jego uprzedniej pisemnej zgody. Postanowienie to nie ogranicza praw Konsumenta, o których mowa w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827), oraz w innych obowiązujących przepisach prawa.

§ 2 Składanie zamówień

  1. Zamówienie może być złożone poprzez wysłanie zamówienia drogą wiadomości elektronicznej.
  2. Po złożeniu zamówienia Klient powinien dokonać jego potwierdzenia w sposób wskazany w przesłanej przez Wykonawcę wiadomości wysłanej na wskazany przez Klienta przy dokonywaniu zamówienia adres e-mail.
  3. Zamówienie nie zostanie przyjęte do realizacji, w przypadku podania przez Klienta niekompletnych lub nieaktualnych danych.
  4. W przypadku braku możliwości kontaktu z Klientem z uwagi na nieprawidłowy adres lub numer telefonu, zamówienie po 3 dniach roboczych zostaje anulowane. W takiej sytuacji prosimy o ponowienie zamówienia z podaniem prawidłowych danych adresowych.
  5. Złożenie zamówienia przez Klienta jest równoznaczne ze zgodą Klienta na przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych zawartych w zamówieniu niezbędnych do jego realizacji, zgodnie z RODO oraz innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w sposób oraz w celu określonym w niniejszym Regulaminie.
  6. Przesłanie przez Klienta zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.
  7. Potwierdzenie przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji za  pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany w zamówieniu adres e-mail stanowi przyjęcie oferty i decyduje o chwili zawarcia umowy (umowa na odległość).
  8. Z powodu ograniczonej ilości towarów zamówienia złożone po wyczerpaniu zapasów nie będą mogły być realizowane o czym Klient zostanie poinformowany pocztą elektroniczną przez Wykonawcę. 
  9. Zamówienia nie spełniające warunków określonych w niniejszym Regulaminie nie będą realizowane.

§ 3 Formy płatności 

  1. Klient posiada prawo wyboru sposobu dostawy towaru oraz formy płatności, zgodnie z informacjami, które otrzymał w potwierdzeniu złożenia zamówienia.
  2. Sprzedawca akceptuje następujące formy płatności:
  • płatność gotówką przy odbiorze osobistym;
  • płatność za pobraniem;
  • płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy (zamówienie realizowane będzie po wpływie środków na rachunek bankowy Sprzedawcy).

 

§ 4 Dostawa towarów

  1. Po zawarciu umowy w dni robocze po godzinie 12:00, w soboty, niedziele oraz święta będą realizowane nie wcześniej niż w następnym dniu roboczym.
  2. Przesyłka z towarem jest doręczana za pośrednictwem Kuriera wskazanego przez Sprzedawcę na podany przez Kupującego w zamówieniu adres na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej. Koszty przesyłki ponosi Klient i są one doliczane do ceny za zamówiony towar. Informacja o kosztach przesyłki podawana jest w treści wiadomości elektronicznej wysyłanej do Klienta.
  3. Do każdej przesyłki dołączany jest dowód zakupu (paragon albo faktura VAT) oraz formularz zwrotu.
  4. Zamówienia są realizowane według kolejności ich otrzymania przez Wykonawcę aż do wyczerpania zapasów.
  5. W momencie odebrania przesyłki Klient jest zobowiązany przed przyjęciem przesyłki, w obecności kuriera:
    1. sprawdzić ogólny stan przesyłki, to jest czy jest ona w opakowaniu Sprzedawcy – opakowanie zabezpieczone taśmą pakową oraz czy opakowanie nie jest naruszone,
    2. jeżeli przesyłka jest nienaruszona i w opakowaniu Sprzedawcy – odebrać paczkę, otworzyć paczkę i sprawdzić czy zawartość jej jest zgodna z zamówieniem oraz czy towar nie jest uszkodzony. W razie konieczności należy spisać protokół w obecności kuriera i niezwłocznie skontaktować się z Wykonawcą.
  6. Klient w przypadku stwierdzenia, że:
    1. przesyłka jest opakowana inaczej niż w sposób wskazany w ust. 5 pkt 1)lub
    2. opakowanie jest naruszone lub
    3. zawartość przesyłki nie jest zgodna z zamówieniem lub
    4. towar jest uszkodzony

powinien spisać protokół w obecności Kuriera i jak najszybciej skontaktować się z Wykonawcą.

  1. Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Klienta po pokwitowaniu odbioru przesyłki w przypadku nie spisania protokołu z Kurierem.
  2. Jeżeli Klient niebędący konsumentem bez uzasadnionej przyczyny odmówi odbioru towaru, nie zgłosi się po jego odbiór w terminie 7 dni od daty potwierdzenia zamówienia przez Wykonawcę Wykonawca może odstąpić od umowy sprzedaży poprzez złożenie Klientowi oświadczenia na piśmie.

 

§5 Odstąpienie od umowy

  1. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) Klient będący konsumentem może w terminie 14 dni bez podania przyczyny odstąpić od umowy zawartej na odległość składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie na piśmie.
  2. Odstąpienie od umowy może być zrealizowane poprzez przesłanie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu w terminie 14 dni, od dnia wydania towaru Konsumentowi przez kuriera na adres Wykonawcy.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument informuje Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby informacja dotycząca wykonania prawa odstąpienia od umowy została wysłana przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  4. W razie odstąpienia od umowy w powyższy sposób umowa jest uważana za niezawartą, a to co strony świadczyły ulega zwrotowi w stanie niezmienionym.
  5. Zwrot wzajemnych świadczeń stron powinien nastąpić niezwłocznie nie później jednak niż w terminie 14 dni. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy:
  1. Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności związane z daną umową, w tym zapłacone przy zawarciu umowy koszty dostarczenia towaru Konsumentowi (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostałyużyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził na inne rozwiązanie;
  2. Konsument ma obowiązek zwrócić towar Wykonawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed upływem tego terminu. Ponadto odstępując od Umowy Konsument ponosi bezpośredni koszt zwrotu towaru Sprzedawcy po odstąpieniu tj. koszty opakowania i dostarczenia, i te koszty nie są zwracane przez Sprzedawcę;
  3. W miarę możliwości towar powinien być odesłany w oryginalnym fabrycznym opakowaniu. Jeżeli odesłanie towaru w powyższy sposób nie jest możliwe, powinien on zostać zapakowany w odpowiedni sposób zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu. Do towaru powinny zostać dołączone dokumenty potwierdzające dokonanie jego zakupu u Sprzedawcy (w szczególności paragon fiskalny, faktura VAT oraz formularz zwrotu).

§ 6 Ochrona Danych Osobowych

  1. Składając zamówienie zgodnie z niniejszym Regulaminem Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych, uzyskanych dla celów realizacji umowy sprzedaży. Podanie przez Klienta danych osobowych, w zakresie niezbędnym do wykonania umowy sprzedaży i właściwego jej udokumentowania jest obowiązkowe, w pozostałym zakresie uzależnione jest od zgody Klienta na ich podanie.
  2. Dane osobowe są chronione zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa w tym zakresie w tym zgodnie z RODO w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom trzecim. Więcej informacji znajduje się na tutaj
  3. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest spółka Dorel Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sosnowcu (41-208), ul. Inwestycyjna 14, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Katowicach Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000407210, posiadającą numer NIP 634-28-03-231, Regon: 242806684
  4. Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w celu wykonywania praw i obowiązków wynikających z zawartej umowy sprzedaży i zamówienia produktu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b. RODO)
  5. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych.W/w prawa mogą być zrealizowane w ten sposób, że skieruje Pani/Pan wiadomość drogą elektroniczną na adres mailowy Pl-Inspektor@dorel.eu, a w przypadku, gdy nie otrzyma Pani/Pan potwierdzenia od Administratora, że otrzymał wiadomość prosimy skierować pisemny wniosek w tej sprawie na aktualny w danym momencie adres siedziby Administratora z dopiskiem na kopercie „Dane osobowe – dyspozycja”. Powyższy wniosek zostanie rozpatrzony w oparciu o obowiązujące przepisy a o wyniku tego zostanie Pani/Pan poinformowany.
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa:

• po 25 maja 2018 r. – organ nadzorczy -Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  1. Podanie danych jest niezbędne w świetle obowiązujących przepisów aby możliwe było zawarcie umowy sprzedaży i realizowanie praw i obowiązków z niej wynikających.
  2. Przewidywane kategorie odbiorców danych: pracownicy DOREL POLSKA sp. z o.o,dostawcy usługi kurierskiej , dostawcy usług informatycznych dla Administratora.
  3. Dane nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim.
  4. Udostępnione dane nie będą podlegały profilowaniu.
  5. Administrator danych nie będzie przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany dla realizowania praw i obowiązków wynikających z umowy sprzedaży a także roszczeń reklamacyjnych, jak również potwierdzenia wykonania obowiązków Sprzedawcy i Wykonawcy oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, które mogą być kierowane przeciwko Sprzedawcy lub Wykonawcy – jednak nie dłużej niż 5 lat od dnia przekazania Sprzedawcy przez Klienta jego danych.

 

§ 7 Postanowienia końcowe

  1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą i Wykonawcą a  Klientem,zostanie poddane Sądom właściwym zgodnie z postanowieniami odpowiednich przepisów prawa polskiego.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
  3. Niniejszy Regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza praw konsumentów wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.

 

RĘKOJMIA, GWARANCJA

 

DOREL POLSKA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest zobowiązana do dostarczenia rzeczy bez wad; W przypadku wystąpienia wad mają Państwo prawo zgłosić reklamację Towaru na adres Wykonawcy. Wzór reklamacji stanowi załącznik do niniejszej informacji.

 

W przypadku Towarów co do których producent udzielił gwarancji jej treść oraz sposób realizacji uprawnień z gwarancji wynikających określa dokument gwarancji dołączony do Towaru.

* Jeśli umowa jest zawierana na odległość potwierdzenie zawarcia umowy powinno zostać przekazane na trwałym nośniku w rozsądnym czasie, najpóźniej w chwili dostarczenia towaru lub rozpoczęcia świadczenia usługi.