Jakie niezależne organizacje stoją za ocenami bezpieczeństwa?

Najistotniejszym czynnikiem przy zakupie fotelika samochodowego dla Twojego dziecka jest bezpieczeństwo. Wiedząc, że Twój maluch jest bezpieczny w jednym z naszych nagradzanych fotelików, będziesz podróżować spokojniej.

Zgodnie z polskim prawem każde podróżujące samochodem dziecko mające poniżej 150 cm wzrostu, musi być zapięte w odpowiednim foteliku. Niemowlęta do 15 miesiąca życia powinny podróżować w pozycji tyłem do kierunku jazdy, ponieważ zapewnia ona najlepszą ochronę dla rozwijającej się szyi i kręgosłupa dziecka. Wybór fotelika samochodowego ułatwiają jednolite standardowe przepisy i wytyczne wprowadzone na całym świecie dla poszczególnych grup wiekowych.

W Europie producenci fotelików samochodowych są zobowiązani do przestrzegania norm bezpieczeństwa UN R44/04 lub i-Size (UN R129). Oprócz tego foteliki są poddawane ekstremalnym testom w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony dzieci w razie wypadku.

W Maxi-Cosi nie tylko spełniamy wszystkie wymogi prawne, ale wykraczamy poza nie. Nasze foteliki dla dzieci poddajemy rygorystycznym testom w najnowocześniejszych obiektach, dzięki czemu dziecko ma zapewnioną najlepszą możliwą ochronę podczas podróży.

Mimo że standardowa prędkość testowa dla zderzeń czołowych wynosi 50 km/h, to nasze testy przeprowadzamy przy prędkości 70 km/h i dodatkowo wykonujemy symulacje zderzeń bocznych i czołowych. W efekcie udało nam się opracować przełomową technologię zapewniającą bezpieczeństwo dziecka w przypadku zderzenia bocznego.

Czym są organizacje ICRT i Stiftung Warentest?

Foteliki samochodowe są każdego roku poddawane niezależnym testom i ocenom przez globalne konsorcjum International Consumer Research & Testing (ICRT). Jest to największa na świecie organizacja oceniająca produkty konsumenckie i wykonująca testy fotelików samochodowych we współpracy z automobilklubami ADAC, TCS i ÖAMTC oraz organizacją ochrony konsumentów Stiftung Warentest. ADAC jest centralnym ośrodkiem badawczym i słynie z najlepszych na świecie testerów fotelików samochodowych w Europie, natomiast niemieckie stowarzyszenie konsumenckie Stiftung Warentest jest częściowo finansowane ze środków publicznych, by zapewnić mu niezależność i możliwość działania bez kontraktów reklamowych.

Jak są testowane foteliki samochodowe?

Podobnie jak w przypadku naszych rygorystycznych testów, również kryteria stosowane przez Stiftung Warentest przewyższają europejskie normy bezpieczeństwa i obejmują bezpieczeństwo, funkcjonalność, ergonomię oraz substancje szkodliwe dla zdrowia.

Bezpieczeństwo

  • Fotelik samochodowy jest oceniany w zderzeniach czołowych i bocznych pod kątem wydajności, stabilności oraz tego, jak dobrze współpracuje z pasem bezpieczeństwa.

Łatwość używania

  • Foteliki samochodowe są testowane pod kątem ryzyka niewłaściwego użycia oraz tego, jak łatwo można zapiąć dziecko w foteliku za pomocą klamry. Oceniana jest również łatwość instalacji, możliwość regulacji fotelika względem wzrostu dziecka, a także instrukcja obsługi i szybkość zdejmowania oraz czyszczenia pokrowca fotelika samochodowego.

Skuteczność i komfort

  • Fotelik samochodowy jest testowany pod kątem wygody i ergonomii, a także tego, ile miejsca zapewnia dziecku, ile miejsca zajmuje w samochodzie, w jakiej pozycji siedzi dziecko i czy ma zapewniony ogólny komfort.

Substancje szkodliwe dla zdrowia

  • Foteliki samochodowe są testowane pod kątem obecności wszelkich substancji szkodliwych dla zdrowia, z którymi dziecko może mieć kontakt. Stowarzyszenie Stiftung Warentest niezależnie bada tapicerkę fotelika pod kątem obecności jakichkolwiek szkodliwych substancji. Wykrycie oczywistych problemów może mieć wpływ na wynik oceny ogólnej fotelika.

Co oznaczają oceny?

Testy fotelików samochodowych mają na celu symulowanie rzeczywistych zdarzeń są prowadzone przez instytucje maksymalnie niezależnie. Foteliki są oceniane od najlepszego do najgorszego. Ocena ogólna jest przyznawana w systemie od pięciu gwiazdek do jednej gwiazdki, co zapewnia dobry drogowskaz przy wyborze najodpowiedniejszego fotelika samochodowego.